Tiger & Blaze

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Maija - 15 december 2013 15:53

Idag blir det en kroppkontrolls övning; sitta fint.


Sitta fint är en bra övning för att stärka hundens core-muskulatur. Jag tänker att innan man börjar med att försöka shejpa eller på annat sätt lära hunden det här tricket så ska man se till att hunden är tillräckligt stark för att kunna göra tricket på ett säkert sätt. Jag började med att lära Tiger att sitta mellan mina ben, där kan jag stödja honom med både mina ben och om nödvändigt med en hand på bringan. Jag började med att mata upp honom för att sen övergå till en target som hjälp. När Tiger kunde sitta fint mellan mina ben så gjorde vi om processen först i ett hörn och sen mot en vägg. Jag valde att snabbt gå vidare från det steget för Tiger var inte helt bekväm med att luta sig mot väggen. Sen matade jag upp och efter det använde jag target som ett stöd. När jag gått igenom de här stegen så kändes det som att Tiger har fått chansen att bygga upp bra med muskler så att vi kan träna sitta fint tryggt utan stöd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards